Poziția corectă la calculator: cum să eviți probleme de sănătate

| |

Dacă petreci cel puțin 8 ore pe zi la birou, în fața calculatorului, și nu știi care e poziția corectă la calculator te expui unor riscuri.

În acest articol îți vom prezenta toate riscurile la care te supui dacă vei continua să folosești o poziție incorectă, dar și cum ar trebui să stai în fața calculatorului pentru a le preveni.

Riscurile poziției incorecte la birou

Probabil e cea mai gravă problemă pe care poziție incorectă la birou poate cauza este leziunea permanentă a oaselor. Cu timpul o să le doresc se vor tasa, ceea ce va duce la mobilizări a normale ale lor. Dintre toate acestea, cea mai periculoasă este sarea care apare la nivelul coloanei vertebrale. Totodată, o poziție incorectă poate duce și la un hernie de disc și toate complicațiile care apar odată cu aceasta.

Poziție incorectă poate duce și la sindromul tunelului carpian. Practic, din cauza poziției incorecte, nervii sunt comprimați și încep să cauzeze dureri și furnicături sau chiar amorțeală. Cele mai frecvente zone unde această afecțiune lovește sunt zona cervicală și spatele.

O altă problemă care poate apărea din cauza adoptării unei poziții greșite la calculator este incontinență urinară. Presiunea din zona abdominală crește în momentul în care o persoană nu este în propoziție corectă, dreaptă, curând însă o mare presiune pe vezică. În timp, acest lucru poate duce la o slăbire a mușchilor din zonă pelviană și astfel aceștia nu vor mai putea să opună rezistență refluxului de urinat.

Cum îți dai seama dacă stai într-o poziție incorectă

Acum că am trecut în revistă cele mai grave probleme cauzate de o poziție incorectă la birou, să vedem care sunt semnele care îți arată că nu folosești poziția corectă în fața calculatorului.

De regulă, durerile sunt cele care semnalează lipsa unei poziții corecte la birou. Cele mai comune sunt durerile de spate, mai exact, cele din zona lombară și/sau cervicală.

În afară de acestea, este posibil să simți dureri la nivelul gâtului dar și al umerilor și membrelor superioare. Nu în ultimul rând, este posibil să încep să acuz și dureri de cap, din ce în ce mai des, cărora nu le poți atribui o cauză anume.

Dacă și tu ai simțit astfel de probleme înseamnă că, probabil, nu stai corect la birou. Nu îți face griji! În cele ce urmează vom vedea împreună ce trebuie să faci pentru a avea o postură corectă la birou.

Poziția corectă la birou

În primul rând trebuie să te asiguri că ai o poziție corectă a spatelui. Pentru acest lucru va trebui să ții cont de câteva repere.

1. Să îți menții mereu în spatele lipit de spătarul scaunului sau, după caz, de pernă pentru un suport lombar.

2. Pentru a-ți putea menține spatele între o poziție corectă, șezutul trebuie să fie o la o distanță cuprinsă între 5 și 8 cm de spătar. În caz contrar, spatele tău nu va lua forma ergonomică a scaunului sau, după caz, a pernei pentru un suport lombar.

3. După ce am așezat corect spatele ne îndreptăm atenția asupra mâinilor. Coastele trebuie să formeze un unghi de 90 de grade iar antebrațele și mâinile să fie drepte.

4. Trebuie să îți menții și genunchii în propoziție corectă. Aceștia trebuie menținut fie la nivelul coapselor fie puțin mai jos. Pentru a putea face acest lucru trebuie ca ei să nu fie lipiți de marginea scaunului ci la o distanță de cel puțin 3 cm.

5. Trebuie să îți menții tălpile lipite de podea sau, după caz, de un suport pentru picioare. În cazul în care picioarele tale nu ating podeaua coboară înălțimea scaunului.

6. Monitorul trebuie poziționat la o distanță aproximativ egală cu lungimea mâinii. Cu alte cuvinte, atunci când stai pe pe scaun și întinzi mâna degetele tale nu ating monitorul. Înălțimea monitorului trebuie aranjată astfel încât privirea ta să pice în centrul ecranului.

Dacă folosești un laptop în loc de PC va trebui să faci niște mici ajustări. Spatele rămâne lipit de spătar și coatele la un unghi de 90 de grade însă distanța față de ecran trebuie să fie undeva la 40 – 50 de cm. Totodată trebuie să ajusteze înclinația ecranului astfel încât să nu stai cu gâtul aplecat.

În cazul în care folosești un birou reglabil pe înălțime, trebuie doar să te asiguri că cu atele tale sunt îndoite la un unghi de 90 de grade iar iar privirea ta, când stai cu capul drept, pică fix în mijlocul ecranului calculatorului.

Nu uita de pauze

Menținerea unei poziții corecte nu este suficientă pentru a te proteja de toate pericolele asociate cu cu un stil de viață sedentar în care îți petreci cel puțin opt ore pe zi la birou.

Pe lângă poziția corectă este foarte important să iei și pauze, adică să te ridici de la birou și să te plimbi. Specialiștii recomandă să faci câte o pauză de minim cinci minute, preferabil 10, după fiecare oră. 

Folosește acest timp pentru a te plimba sunt chiar pentru a face niște exerciții de întindere.

Anterior

5 metode prin care poți prelungi timpul petrecut în picioare, la birou

Ghid Complet de Cumpărare a Scaunului pentru Biroul Reglabil pe Înălțime

Următor

Lasă un comentariu